Program pilotażowy nauki języka japońskiego - Watashi wa Nihon ga suki wrzesień 2015-czerwiec 2017 drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Projekty ogólnomiejskie Nazwa projektu Program pilotażowy nauki języka japońskiego - Watashi wa Nihon ga suki wrzesień 2015-czerwiec 2017 Opis projektu Projekt skierowany do młodzieży szkół gimnazjalnych technicznych, licealnych. Kursanci to młodzież, która w przeszłości próbowała nauki języka lecz głównie z przyczyn finansowych musiała ją zakończyć.Warunkiem nauki jest pozytywnie zdany test sylabariusza piktogramy hirahana i katagana, młodzież znająca minimum dwa dodatkowe języki w stopniu dobrym. Grupa docelowa 65 osób, która chce z tym językiem wzbogacić miasto i swą przyszłośc.Forma nauki z praktyką zapamiętywania poprzez udział w zajęciach ekspresji kulturalnej i sportowej i integracji, poradnictwa zawodowo-psychologicznego. Comiesięczne testy sprawdzające naukę umożliwią wyłonienie liderów. Program zakłada egzamin końcowy znajomości j.japońskiego, który umożliwi przystąpienie do egzaminu państwowego JLTP Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic Dzielnice: Stare Miasto, Nowe Miasto, Wilda, Jeżyce, Grunwald Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji brak Potencjalni odbiorcy projektu młodzież ucząca się w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz I-sze roczniki absolwentów tych szkól. W 2014 dołączyły osoby powyżej 40 roku życia.Organizator planuje rekrutację poprzez informacje w mediach, portalach internetowych. Rekrutacja odbędzie się za pomocą ankiety personalnej+testu kwalifikacyjnego+rozmowy kandydata. Przewiduje się 70% żeńskiej części kursantów+ 30% męskiej części uczestników+osoby niepełnosprawne o niskim statucie społecznym. Uzasadnienie dla realizacji projektu Rezultatem jest ukończenie kursu prze ponad 60 osób rocznie. Będzie to prestiż dla placówek umożliwiający realizację programu poprzez promocję edukacyjną. Zajęcia psychoruchowe zmuszą do zwiększenia pracy umysłowej i umożliwi zdanie egzaminu maturalnego. Kadra nauczająca to wykładowcy Uniwersytetu poznańskiego. Opiekę psychologiczną i poradnictwo zawodowe będzie sprawować pedagog z uprawnieniami. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] Honorarium trzech lektorów -100 zł/h ilość 176 godzin=17600 za jednego lektora Wynajem 3 sal dydaktycznych 50zł/hx176 godz.=8800 za jedną salę Zakup artykułów biurowych, podręczników, koszty administracyjne, księgowość, telefon, strona internetowa, promocja w mediach Koordynator projektu 100zł/h umowa zlecenie 200 godzin=200000 zł. 114430 SUMA: 114430 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? TAK Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] jak wyżej 1 SUMA: 1 Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki scan formularza zgłoszeniowego doc10451820150629084053.pdf Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Oświaty Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Projekt zaopiniowany negatywnie ze względu na fakt, iż w zakresie działań Wydziału Oświaty nie leży nauczanie osób mających powyżej czterdziestu lat, poza tym grupa ewentualnych beneficjentów projektu- 65 wyselekcjonowanych osób- jest bardzo mała, zwłaszcza wobec kosztów projektu. Zespół Obradował w składzie dyr. Przemysław Foligowski, Wanda Musioł, Eliza Malarecka, Hanna Janowicz, Anna Rudawska, Ewa Gągało, Piotr Kurosiński, Radosław Paszkiewicz,