Ścieżka rowerowa i remont chodnika na Polance drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Nowe Miasto Nazwa projektu Ścieżka rowerowa i remont chodnika na Polance Opis projektu Proponuję by w ramach budżetu obywatelskiego przeprowadzić remont i modernizację chodnika łączącego ze sobą osiedla Tysiąclecia i Polanka. Chodnik ten jest wyjątkowo wąski, przez co całkowicie niedostosowany do natężenia i rodzaju ruchu. Po chodniku poruszają się w obie strony (po drugiej stronie torowiska brakuje chodnika!!!) matki z dziećmi w wózkach, rowerzyści, rolkarze, właściciele psów oraz piesi. Obecny chodnik zdecydowanie nie jest w stanie pomieścić tylu uczestników ruchu. Ze względu na bliskość trakcji tramwajowej stanowi to istotnie zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców. Proponuję więc wyremontować i poszerzyć istniejący chodnik, wydzielić na nim ścieżkę rowerową oraz zapewnić odpowiednie oznakowanie i oświetlenie trasy. Niezbędne będzie również ustawienie koszy na odpadki (obecnie na trasie są tylko 3 - efekty widać w pobliskich krzakach). Jeśli zagospodarowanie terenu nie pozwoli na realizacje projektu, proponuje przenieść chodnik na druga stronę torowiska. Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic ul. Kórnica, wzdłuż trasy tramwajowej pomiędzy przystankami Polanka i os. Tysiąclecia. Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji Zakładam iż chodnikiem pomiędzy przystankami Polanka, a Kórnica zajmie się właściciel Galerii Posnania. Jeśli nie, projekt należałoby poszerzyć o wskazany odcieniek. Potencjalni odbiorcy projektu Mieszkańcy osiedli: Polanka, Lecha, Tysiąclecia Uzasadnienie dla realizacji projektu Uważam, iż chodnik wraz ze ścieżką rowerową jest niezbędny w tym miejscu. Obecny stan zagraża bezpieczeństwu ruchu! Chodnik jest za wąski i nie dostosowany do rodzaju i natężenia ruchu. Ze względu na bliskość galerii handlowych (Malta i Posnania), parku (os. Tysiąclecia) wybiegu dla psów (Polanka) oraz terenów rekreacyjnych (tereny nadmaltańskie) trasa ta, jest jedną z głównych arterii komunikacyjnych w okolicy. Realizacja projektu podniesie komfort użytkowania i znacznie poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] remont chodnika 24000 ewentualny remont i uzupełnienie oświetlenia 85000 ustawienie koszy na śmieci ok. 5 sztuk 2500 wydzielenie osobnego pasa trasy rowerowej 80000 montaż barierek odgradzajacych chodnik i ścieżkę rowerową. 8000 postawienie odpowiednich znaków drogowych 300 SUMA: 199800 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? TAK Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] Remont nawierzchni chodnika 20000 Wywóz odpadów 200 Konserwacja i ewentualne naprawy oświetlenia 1800 Ewentualne koszty konserwacji barierek 1000 SUMA: 23000 Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki szerokość chodnika IMG_20150616_110507.jpg szerokość pobocza IMG_20150616_110229.jpg Tramwaj i użytkownicy ruchu IMG_20150616_110209.jpg rowerzysta, matka z wózkiem i pieszy IMG_20150616_110225.jpg właściciel psa i pieszy IMG_20150616_110521.jpg Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Transportu i Zieleni Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Projekt nie może być zrealizowany ze względu na trwające ustalenia własności gruntów i gospodarza terenu - obecnie część terenu nie jest własnością Miasta. Spodziewana realizacja w ramach projektu "Program Poznań Rataje-Franowo - modernizacja trasy tramwajowej ul.Kórnicka - Os. Lecha - rondo Żegrze". Wycena realizacji odcinka pomiędzy Kórnicką a os. Tysiąclecia wynosi 3 306 682,74+ nadzór inwestorski i autorski, a więc przekracza 2 mln zł. Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Wojciech Makowski, Maciej Sobociński, Marek Wierzbicki, Magdalena Zaradzka Miejskie Jednostki Organizacyjne Zarząd Dróg Miejskich Zarząd Transportu Miejskiego Rady Osiedli Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE