Kontraruch rowerowy na Grunwaldzie. drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Grunwald Nazwa projektu Kontraruch rowerowy na Grunwaldzie. Opis projektu Kilka tablic wystarczy, żeby na osiedlowych uliczkach dopuścić ruch rowerowy pod prąd. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą nimi pod prąd, skracając sobie trasę i unikając zatłoczonych arterii samochodowych. Rozwiązanie na ulicach o uspokojonym ruchu nie wymaga wyznaczania kontrapasa rowerowego, a jedynie oznakowania dopuszczenia jazdy rowerów w obu kierunkach. To rozwiązanie bardzo bezpieczne - stosuje się je powszechnie w miastach Europy Zachodniej, ale występuje ono również w Polsce. Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na 34 osiedlowych uliczkach Grunwaldu: Ognik, Płomienna, Modra, Jesienna, Poranek, Grodziska, Wolsztyńska, Zbąszyńska, Opalenicka, Trybunalska, Miecznikowska, Podkomorska, Senatorska, Kanclerska, Podstolińska, Cześnikowska, Husarska, Rycerska, Włodkowica, Lubeckiego, Skarbka, Obozowa, Tęczowa, Strzecha, Rynarzewska, Rogalińskiego, Biedrzyckiego, Cybulskiego, Nehringa, Bogusławskiego, Grottgera, Siemiradzkiego, Kossaka i Chełmońskiego Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji Projekt dotyczy osiedli: Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald, Św. Łazarz. Wszystkie ulice, na których ma być wdrożony, są spokojne i nieprzelotowe. Potencjalni odbiorcy projektu Głównymi beneficjentami projektu są rowerzyści - zarówno obecni, jak i przyszli, przekonani wygodą korzystania z tego środka transportu. Pośrednio skorzystają na tym jednak wszyscy mieszkańcy Grunwaldu. Uzasadnienie dla realizacji projektu 1. Skraca się dystans pokonywany przez rowerzystów, pozwala unikać dużych arterii samochodowych 2. Rozwiązanie proste i tanie, porządkuje sytuację na drogach 3. Promocja ruchu rowerowego w Poznaniu UWAGA!!! PO UZGODNIENIACH Z WYDZIAŁEM MERYTORYCZNYM WNIOSKODAWCA POPROSIŁ O DOKONANIE NASTĘPUJĄCYCH ZMIAN W OPISIE PROJEKTU: "KILKA TABLIC WYSTARCZY, ŻEBY NA OSIEDLOWYCH ULICZKACH DOPUŚCIĆ RUCH ROWEROWY POD PRĄD. DZIĘKI TEMU ROWERZYŚCI SPOKOJNIE I LEGALNIE PRZEJADĄ NIMI POD PRĄD, SKRACAJĄC SOBIE TRASĘ I UNIKAJĄC ZATŁOCZONYCH ARTERII SAMOCHODOWYCH. ROZWIĄZANIE NA ULICACH O USPOKOJONYM RUCHU NIE WYMAGA WYZNACZANIA KONTRAPASA ROWEROWEGO, A JEDYNIE OZNAKOWANIA DOPUSZCZENIA JAZDY ROWERÓW W OBU KIERUNKACH. TO ROZWIĄZANIE BARDZO BEZPIECZNE - STOSUJE SIĘ JE POWSZECHNIE W MIASTACH EUROPY ZACHODNIEJ, ALE WYSTĘPUJE ONO RÓWNIEŻ W POLSCE. PROJEKT ZAKŁADA OPRACOWANIE KONCEPCJI WPROWADZENIA KONTRARUCHU NA 34 GRUNWALDZKICH ULICACH JEDNOKIERUNKOWYCH I JEJ CZĘŚCIOWE WDROŻENIE NA WYBRANYCH ULICACH. PROJEKT ZAKŁADA SPORZĄDZENIE KONCEPCJI DOPUSZCZENIA RUCHU ROWEROWEGO POD PRĄD NA 34 OSIEDLOWYCH ULICZKACH GRUNWALDU, A TAKŻE WDROŻENIE GO NA WYBRANYCH Z NICH PRZY ZAŁOŻENIU, IŻ CAŁKOWITY KOSZT NIE PRZEKROCZY 120 TYS. ZŁOTYCH. ULICA, REJON ULIC: ULICE, KTÓRYCH DOTYCZY PROJEKT (KOLEJNOŚĆ WG LOKALIZACJI): OGNIK, PŁOMIENNA, MODRA, JESIENNA, PORANEK, GRODZISKA, WOLSZTYŃSKA, ZBĄSZYŃSKA, OPALENICKA, TRYBUNALSKA, MIECZNIKOWSKA, PODKOMORSKA, SENATORSKA, KANCLERSKA, PODSTOLIŃSKA, CZEŚNIKOWSKA, HUSARSKA, RYCERSKA, WŁODKOWICA, LUBECKIEGO, SKARBKA, OBOZOWA, TĘCZOWA, STRZECHA, RYNARZEWSKA, ROGALIŃSKIEGO, BIEDRZYCKIEGO, CYBULSKIEGO, NEHRINGA, BOGUSŁAWSKIEGO, GROTTGERA, SIEMIRADZKIEGO, KOSSAKA I CHEŁMOŃSKIEGO. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] Ustawienie tablic "Nie dotyczy rowerów" 65000 SUMA: 65000 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? NIE Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] SUMA: None Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki Nie dodano załączników. Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Transportu i Zieleni Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Kryteria zasadnicze (jeśli, któreś z kryteriów nie jest spełnione, projekt nie może zostać poddany pod głosowanie) A. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie znajduje się w kompetencjach gminy? - TAK B. Zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego - Czy proponowane zadania jest zgodne z prawem, a zwłaszcza z zapisami miejskiego planu zagospodarowania - TAK C. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta? - NIE D. Lokalizacja - Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu? - w przypadku projektów „miękkich” wpisujemy TAK. Jeśli wnioskodawca posiada zgodę właściciela gruntu do dysponowania nieruchomością, to również proszę wpisać TAK. - TAK E. Inne kryteria uniemożliwiające realizację projektu Proponowane zadanie nie spełnia wymogów w zakresie gospodarności (np. gdy podobny projekt w danej dzielnicy jest już realizowany i zadanie będzie go dublowało) - NIE Teren, na którym ma być realizowane zadanie przeznaczony jest na sprzedaż lub inny cel? - NIE Opracowywany jest plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu? - NIE Trwają konsultacje społeczne dotyczące sposobu zagospodarowania danego terenu lub konkurs architektoniczny? - NIE Projekt ma charakter komercyjny? - NIE KRYTERIA DODATKOWE 1. Zgodność ze Strategią Rozwoju Miasta - Czy projekt jest zgodny ze Strategią? - TAK 2. Zgodność z Mapą Potrzeb Lokalnych - Czy projekt jest zgodny z Mapą Potrzeb Lokalnych? - NIE KOSZTY Koszt projektu - 120000 PLN Dodatkowe koszty - Czy projekt będzie generował koszty w kolejnych latach. - TAK Koszty eksploatacji (utrzymania) projektu w perspektywie rocznej - 5000 PLN Ostateczny koszt projektu - koszt projektu + koszty eksploatacji (utrzymania): przy obliczeniu ostatecznego kosztu należy wziąć pod uwagę roczną trwałość projektu. - 125000 PLN Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Wojciech Makowski, Maciej Sobociński, Marek Wierzbicki, Magdalena Zaradzka Wybór szczegółowych rozwiązań technicznych może podnieść koszty realizacji całości projektu ponad zakładane 120 tys. zł. Realizacja projektu możliwa do wysokości dostępnych środków. Miejskie Jednostki Organizacyjne Zarząd Dróg Miejskich Rady Osiedli Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD POŁUDNIE Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Zespół Obradował w składzie Członkowie Rady Osiedla Grunwald Południe na sesji w dniu 13 sierpnia 2015 r. Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD PÓŁNOC Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Zespół Obradował w składzie Członkowie Rady Osiedla Grunwald Północ na sesji 20.08.2015 Administrator Osiedla - OSIEDLE STARY GRUNWALD Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Zespół Obradował w składzie Stanowisko podjęte uchwałą Rady Osiedla Stary Grunwald na Sesji w dniu 18 sierpnia 2015 r. Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Zespół Obradował w składzie Stanowisko podjęte uchwałą Rady Osiedla Św.Łazarz na Sesji w dniu 5 sierpnia 2015 r.