Rondo Skubiszewskiego dla pieszych drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Grunwald Nazwa projektu Rondo Skubiszewskiego dla pieszych Opis projektu Budowa przejścia dla pieszych (bez przejazdu dla rowerów) przez południową nitkę ul. Grunwaldzkiej na wysokości „Pasażu 222”, 50-metrowego chodnika łączącego przejście z platformą przystankową „Smoluchowskiego” (w stronę Centrum) oraz przebudowa platformy przystankowej „Smoluchowskiego” ma umożliwić komfortowe, bezpieczne i zgodne ze zwyczajami mieszkańców dotarcie na przystanek tramwajowy „Smoluchowskiego” (w stronę Centrum) najkrótszą drogą od strony ul. Świebodzińskiej i „Pasażu 222” przy jednoczesnym zachowaniu komfortu korzystania z ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Świebodzińskiej do ronda Grunwaldzka/Jawornicka przez kierowców dzięki synchronizacji sygnalizacji świetlnej kierującej ruchem na nowym przejściu dla pieszych z sygnalizacją kierującą ruchem na rondzie Grunwaldzka/Jawornicka. Działania, które podjęte być mają przy realizacji projektu: 1) budowa przejścia dla pieszych przez południową nitkę ul. Grunwaldzkiej na wysokości „Pasażu 222” 2) budowa 50-metrowego chodnika łączącego przejście z platformą przystankową „Smoluchowskiego” (w stronę Centrum) 3) przebudowa platformy przystankowej „Smoluchowskiego” (w stronę Centrum) – likwidacja barierki zamykającej platformę przystankową od zachodu, łagodne wyrównanie poziomów pomiędzy chodnikiem a platformą przystankową 4) budowa barierki oddzielającej 50-metrowy chodnik od południowej nitki torowiska na środku ul. Grunwaldzkiej 5) synchronizacja świateł kierujących ruchem na przejściu dla pieszych przez południową nitkę ul. Grunwaldzkiej na wysokości „Pasażu 222” i świateł kierujących ruchem na rondzie Grunwaldzka/Jawornicka Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic Współrzędne geograficzne: 52.39 N, 16.85 E.Adres ulica Grunwaldzka 222 – południowa nitka ulicy Grunwaldzkiej na wysokości „Pasażu 222”. Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji Przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku ul. Jawornicka – ul. Malwowa do dwóch pasów z torowiskiem tramwajowym pośrodku wymusiła zmianę koncepcji przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. Jawornicką. Dotychczasowy przystanek „Jeleniogórska” z dojściem od strony przejścia dla pieszych na wysokości „Pasażu 222” został zastąpiony przystankiem „Smoluchowskiego” z dojściem od strony ronda Skubiszewskiego.Nowa koncepcja jest mniej korzystna dla pasażerów osiedli mieszkaniowych wschodniego Junikowa: aby dojść do przystanku muszą nadłożyć drogi do ronda, by następnie na przystanek tramwajowy powrócić. Wielu pasażerów ignoruje nową organizację ruchu przechodzą ul. Grunwaldzką na wysokości „Pasażu 222” w sposób nielegalny i omijając zamykająca platformę przystankową od zachodu barierkę. Jest to niekomfortowe, stwarza zagrożenie bezpieczeństwa (możliwość potrącenia przez samochód lub przez tramwaj) oraz skutkuje niszczeniem nasadzeń w pasie zieleni na środku ul. Grunwaldzkiej. Potencjalni odbiorcy projektu Mieszkańcy wschodniego Junikowa – korzystający z przystanku tramwajowego „Smoluchowskiego” Klienci sklepów i zakładów zlokalizowanych przy ul. Grunwaldzkiej (na odcinku od ul. Świebodzińskiej do ronda Skubiszewskiego) oraz w „Pasażu 222” – poprzez poprawę komfortu i bezpieczeństwa korzystania z przystanku Przedsiębiorcy prowadzący zakłady zlokalizowane przy ul. Grunwaldzkiej (na odcinku od ul. Świebodzińskiej do ronda Skubiszewskiego) oraz w „Pasażu 222” – poprzez zwiększenie liczby klientów Kierowcy korzystający z ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Świebodzińskiej do ronda Skubiszewskiego – poprzez poprawę bezpieczeństwa w rejonie ronda Skubiszewskiego Uzasadnienie dla realizacji projektu Przebudowa ul. Grunwaldzkiej wymusiła zmianę koncepcji przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. Jawornicką. Nowa koncepcja jest mniej korzystna dla pasażerów z Junikowa: aby dojść do przystanku muszą nadłożyć drogi do ronda, by następnie na przystanek tramwajowy powrócić. Wielu pasażerów przechodzi ul. Grunwaldzką na wysokości „Pasażu 222” w sposób. Jest to niekomfortowe, stwarza zagrożenie bezpieczeństwa oraz skutkuje niszczeniem nasadzeń w pasie zieleni na środku ul. Grunwaldzkiej. Optymalnym rozwiązaniem jest budowa dodatkowego przejścia dla pieszych umożliwiającego dojście na przystanek „Smoluchowskiego” także od zachodniej strony, które ułatwi korzystanie z komunikacji zbiorowej, poprawi komfort dotarcia na przystanek klientom sklepów i zakładów zlokalizowanych przy ul. Grunwaldzkiej na odcinku ul. Świebodzińska – „Pasaż 222” oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu w rejonie ronda Skubiszewskiego, a także radykalnie zmniejszy liczbę popełnianych w tym rejonie wykroczeń drogowych. Realizacja projektu uzupełni kompleksową przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie ronda Skubiszewskiego. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] Planowanie i budowa przejścia dla pieszych – 10 000 zł Budowa sygnalizacji świetlnej kierującej ruchem na przejściu dla pieszych oraz oznakowania drogowego związanego z przejściem dla pieszych- 25 600 zł Synchronizacja sygnalizacji na przejściu dla pieszych z sygnalizacją kierującą ruchem na rondzie Grunwaldzka/Jawornicka – 14 400 zł Budowa 50 metrowego chodnika wzdłuż południowej nitki torowiska na środku ulicy Grunwaldzkiej – 9 000 zł Budowa barierki oddzielającej chodnik od torowiska – 3 500 zl Przebudowa platformy przystankowej „Smoluchowskiego” w stronę Centrum – 3 000 zł Razem 65 500 zł 65500 SUMA: 65500 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? NIE Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] SUMA: None Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki Nie dodano załączników. Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Transportu i Zieleni Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Nie jest możliwe dokonywanie zmian w tej lokalizacji w roku 2016, bo zgodnie z obowiązującymi przepisami, przez 5 lat nie wolno dokonywać zmian w zadaniu finansowanym ze środków unijnych. Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Wojciech Makowski, Maciej Sobociński, Marek Wierzbicki, Magdalena Zaradzka Wydział Urbanistyki i Architektury Miejskie Jednostki Organizacyjne Zarząd Dróg Miejskich Rady Osiedli Administrator Osiedla - OSIEDLE JUNIKOWO Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK Zespół Obradował w składzie Członkowie Rady Osiedla Junikowo na sesji 19.08.2015