Pierwszy w Poznaniu plac zabaw dla najmłodszych, czyli dla dzieci od urodzenia do 3 lat jest idealnym miejscem na kreatywne spędzanie czasu rodziców ze swoimi maluchami. Jego głównym zadaniem jest, tak ważny już od najmłodszych lat, rozwój niemowlaków poprzez pokazanie im świata w sposób twórczy oraz wykorzystanie ich naturalnej ciekawości poznawczej , dalsze jej ukierunkowanie i rozwój. Urządzenia pobudzające dotyk (różne faktury, materiały), wzrok (kolory, kształty, ruch), słuch (dźwięki) wspomogą rozwój sensoryczny. Małą motorykę pomogą rozwinąć instalacje wspomagające rozwój umiejętności chwytania, przesypywania, wkładania i wyciągania. Dużą motorykę zaś instalacje wspomagające naukę chodzenia, raczkowania i balansowania. Poznawanie świata poprzez doświadczenie, czyli dotykanie, przesypywanie, przelewanie, obserwację siebie i innych powoduje, że dziecko uczy się najwięcej, jednocześnie wyzwalając w sobie świadomość poczucia sprawczości. To wszystko dziać się będzie wśród rówieśników, dzięki czemu dziecko rozwinie się również społecznie. Przy każdym urządzeniu zawisną tablice informacyjne, dzięki którym rodzice będą mogli dowiedzieć się w jaki sposób dane urządzenie wpływa na rozwój dziecka. Opiekunowie będą więc mogli wykorzystać plac zabaw w sposób standardowy, ale również rozwinąć własną pomysłowość i w sposób innowacyjny zastosować urządzenia, w celu zadbania o prawidłowy rozwój swoich dzieci. Będzie to również wspaniałe miejsce dla spotkań z innymi rodzicami i możliwość wymiany doświadczeń. Docelowo chcielibyśmy, aby miejsce to stało się również okazją do przeprowadzenia różnorakich warsztatów edukacyjnych dla rodziców np.: jak nosić dzieci w chustach, jak żywić się podczas karmienia piersią, jak rozszerzać dietę dziecka.
Nasz plac zabaw, jako pierwszy tego typu w Polsce może być również atrakcją turystyczną i świetnym przystankiem dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przy tworzeniu placu chcielibyśmy zaktywizować lokalną społeczność (rzemieślników) np. stolarze mogą pomóc w tworzeniu elementów drewnianych, malarze mogą pomalować urządzenia.
Przykładowe urządzenia:
1 kolorowe piaskownice (piasek zabarwiany spożywczymi barwnikami)
2 labirynt do raczkowania/nauki chodzenia (tunel/labirynt)
3 pochylnia do raczkowania (nauka balansowania)
4 tuby/ rury z różnymi fakturami do raczkowania (rozwój sensoryki i nauka raczkowania)
5 tablica czarna do rysowania oraz lustro
6 maszyna goldberga
7 sufit edukacyjny (miejsce przeznaczone głównie dzieci, które jeszcze nie raczkują; miękkie podłoże a nad nim sklepienie (daszek, namiot) wymalowany w kształty o kontrastowych kolorach)
8 waga (woda/piasek)