Woonerf – podwórzec miejski na ul. Żydowskiej i Dominikańskiej drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Projekty ogólnomiejskie Nazwa projektu Woonerf – podwórzec miejski na ul. Żydowskiej i Dominikańskiej Opis projektu Projekt przekształcenia ulic Żydowskiej i Dominikańskiej z układu klasycznego w tzw. podwórzec miejski (z jęz. niderlandzkiego Woonerf). Podwórzec miejski to idealny przykład przestrzeni współdzielonej (shared space), w której pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdami. W polskim prawie uregulowane jest to poprzez strefę zamieszkania (znak D-40). Na obu ulicach obecnie strefa taka istnieje, lecz brakuje elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, przykładami mogą być krzywoliniowy przebieg osi jezdni oraz odpowiednia szerokość pasa ruchu. Tym sposobem wykluczona zostałaby możliwość przekraczania dozwolonej prędkości – 20 km/h. Projekt zakłada również zwiększenie ilości zieleni na tych ulicach oraz montaż elementów małej architektury. Zaproponowano dużą liczbę stojaków rowerowych. Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic ul. Żydowska i Dominikańska Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji Ciąg zamknięty w skrzyżowaniach: Żydowska/Stawna, Żydowska/Dominikańska, Dominikańska/Szewska Potencjalni odbiorcy projektu Odbiorcami projektu byliby przede wszystkim mieszkańcy oraz przedsiębiorcy prowadzący lokale gastronomiczne przy ulicach Żydowskiej i Dominikańskiej. Pośrednio wszyscy Poznaniacy i turyści udający się w rejon poznańskiej starówki. Uzasadnienie dla realizacji projektu Przebudowa strefy zamieszkania w ul. Żydowskiej i Dominikańskiej z obecnego układu w tzw. podwórzec miejski pozytywnie wpłynęłaby na ruch samochodowy dodatkowo go uspokajając, wzrósłby poziom bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, a przede wszystkim zostałby podniesiony poziom estetyki tego miejsca. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] Koszt oszacowany na podstawie zrealizowanego woonerfa w Łodzi 1700000 SUMA: 1700000 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? TAK Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] Koszty eksploatacji związane byłyby z utrzymaniem większej niż dotychczas ilości zieleni, elementów małej architektury, jednocześnie wykorzystanie bruku jako nawierzchnię ulicy byłoby bardziej wytrzymałym materiałem niż istniejąca obecnie masa bitumiczna. Podany koszt w zł/rok. 6000 SUMA: 6000 Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki Rysunek proponowanego rozwiązania Woonerf.pdf Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Transportu i Zieleni Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Obecnie trwają konsultacje z RO Stare Miasto ws. wdrożenia II obszaru Tempo 30, której częścią są wskazane ulice Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Wojciech Makowski, Maciej Sobociński, Marek Wierzbicki, Magdalena Zaradzka Miejskie Jednostki Organizacyjne Zarząd Dróg Miejskich Rady Osiedli Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Ewentualna realizacja propozycji może zostać uwzględniona podczas projektowania i realizacji Strefy Tempo 30. Zespół Obradował w składzie Natalia Chojara, Mirosława Halilović, Kornelia Piotrowska, Marcin Liminowicz, Weronika Sińska