Tunel pod drogą 92 (ul.Lutycka w Poznaniu) jako element kultowego szlaku pomiędzy jeziorem Rusałka a Jeziorem Strzeszyńskim drukuj pobierz plakat A3 :: pobierz plakat A5 Kategoria Projekty ogólnomiejskie Nazwa projektu Tunel pod drogą 92 (ul.Lutycka w Poznaniu) jako element kultowego szlaku pomiędzy jeziorem Rusałka a Jeziorem Strzeszyńskim Opis projektu Przedsięwzięcie jest podejmowane od bardzo wielu lat. Jego zrealizowanie jest nadal bardzo ważne, jest mądre. Po prostu dla bezpieczeństwa poznaniaków i Poznaniaków (także innych) bardzo celowe jest wykonanie tunelu (choć wcześniej inicjowano kładkę, ale za poradą ZDM zmieniono inicjatywę na tunel), pozwoli na rozwój możliwości tak ważnych dla mieszkańców miejsc publicznych. Ewentualna późniejsza przebudowa drogi (były plany rozbudowy do dwóch jezdni) nie będzie utrudniona tunelem, wręcz będzie w pełni możliwe dołożenie dalszej części tunelu. Lokalizacja, miejsce realizacji projektu Ulica, rejon ulic Droga92 w ciągu ul.Lutyckiej w obrębie przecięcia ze szlakiem łączącym Rusałkę i Strzeszynek. Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji Miejsce niebezpieczne w zakresie brd. Potencjalni odbiorcy projektu Z normalnego standardowego w świecie rozwiązania dla użytkowników dróg skorzystają absolutnie wszyscy dbający o zdrowie i ceniący życie. Uzasadnienie dla realizacji projektu Zbudowanie tunelu będzie służyć wszystkim. W miejscu przecinania się szlaku pomiędzy Rusałką a Strzeszynkiem było już stanowczo za dużo wypadków, w tym śmiertelnych. Separacja pieszych i rowerzystów od ruchu pojazdów jest w świecie standardem i służy ludziom. W dołączonych pismach inicjujących przedsięwzięcie uzasadnienie jest pełniejsze. Szacunkowy koszt projektu Składowa projektu Koszt [w zł] Koszt wykonania tunelu (wraz z konserwacją i i montażem (technologia Viacon RYDZYNA) to rząd wielkości 170 tys. zł (wariant szerszego tunelu) lub rząd 130 tys. zł (tunel węższy). Pozostałe prace: projekt, krótkotrwałe wyłączenie drogi z użytkowania, roboty geodezyjne, roboty ziemne, zasypki, umocnienia skarp, odtworzenie drogi, zwyczajowo stanowią około trzykrotność lub dwukrotność kosztu wykonania samego tunelu, czyli przedsięwzięcie może mieć łączną wartość nieprzekraczającą 500 tys. zł lub nieco mniej zależnie od wybranego wariantu (szerszy lub węższy) tunelu; wg szacunków udziału tunelu w kosztach całego przedsięwzięcia może mieć także wartość rzędu 350 tys. zł. RAZEM: rząd 400 tys. zł Ewentualna wersja kładki może mieć porównywalny koszt, aczkolwiek ze wskazaniem na wyższy o ok. 30% (konstrukcja droższa). 400000 SUMA: 400000 Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach? TAK Rodzaj oraz szacunkowa wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu reazliacji projektu w kolejnych latach (np: koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji) Rodzaj kosztu eksploatacji Koszt [w zł] W zasadzie nie, a jeśli to normalne porządkowe wynikające z obowiązków zarządcy drogi. 1 SUMA: 1 Kontakt do pomysłodawców Dane niedostępne publicznie. Dodatkowe załączniki wniosek2016 e-mailem budzet obywartelski 2016a.eml wniosek 2015 Lutycka tunel w n i o s e k2015.pdf tunel szerszy Lutyckatunelszerszy.pdf tunel wezszy Lutyckatunelwezszy.pdf historia starepisma 2013maj13.pdf Weryfikacja zgłoszeń Wydziały wydział wiodący - Wydział Transportu i Zieleni Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Koszt budowy tunelu o normatywnym, a przy tym wygodnym i bezpiecznym spadku wraz z oświetleniem przekraczałby 2 mln zł. Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Wojciech Makowski, Maciej Sobociński, Marek Wierzbicki, Magdalena Zaradzka Treść odwołania: No cóż, pięknie, ze tak dużo obywateli chce ulepszać miasto. Mógłbym zwrócić uwagę na pewne nielogiczne opinie kwalifikujące niektóre projekty do ciągu dalszego, a kilka jest, np. wybieg dla psów. Opinia o dużo większym koszcie jako powodzie do odrzucenia projektu jest mało prawdziwa. Koszt ustalany był w konsultacji z dostawcami rur tzw.Rydzyna, nie wszędzie musi być oświetlenie, itp. ZDM (pewnie główny opiniujący) nie rozumie od lat, iż brd jest bardzo ważne, super ważne jest bezpieczeństwo obywateli. Tunel służyłby wielu poznaniakom i Poznaniakom, innym także, dzieciom i młodzieży tez. A rady osiedli, samorządowcy, nie są za? Kolejny raz odrzucając mądry projekt nie czynimy kroku do przodu, zostajemy w tyle za światem. Zrealizowanie projektu byłoby przełomem w zakresie brd, bardzo potrzebnym w naszym kraju. Może jeszcze coś dopiszę. Odpowiedź do odwołania Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE Uzasadnienie Wnioskodawca przyjął do wiadomości konieczność działania zgodnie z Projektem przebudowy Węzła Koszalińska i Węzła Wola, których realizację Miasto ma w planach. Po wykonaniu projektu i uzgodnień będzie możliwa realizacja zadania. Negatywna rekomendacja jest decyzją ostateczną podjętą przez Zastępcę Prezydenta Pana Macieja Wudarskiego. Zespół Obradował w składzie Małgorzata Bogusławska, Maciej Sobociński, Wojciech Makowski, Magdalena Zaradzka, Marek Wierzbicki. Miejskie Jednostki Organizacyjne Zarząd Dróg Miejskich Rady Osiedli Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE